Kaip viešosios debesijos sprendimai padeda atlaikyti sezoninį prekybos piką?

2021 11 11

Autorius: Robertas Skardžius 

Lapkričio mėnuo simbolizuoja artėjantį šventinį laikotarpį. Internetinėje erdvėje jau galima pastebėti pranešimus apie prekybines akcijas, susijusias su juoduoju penktadieniu ar Kalėdomis.  

Dėl pandemijos ir sparčios technologijų plėtros prekybos įmonės vis dažniau kelia savo prekes ir paslaugas į interneto puslapius, kuriuose susidaro ne ką mažesnės spūstys nei priešpandeminiu laikotarpiu fizinėse parduotuvėse.   

Didmeninėje bei mažmeninėje prekyboje pardavimų apkrova priklausomai nuo sezono gali keistis daugybę kartų, todėl labai svarbu, kad IT sistemos būtų pritaikytos šiems svyravimams ir kaip įmanoma mažesnėmis sąnaudomis. 

Šiame blogo įraše pristatysime, kaip viešosios debesijos sprendimai gali pasitarnauti sėkmingai didelių ir sudėtingų prekybos sistemų veiklai ir padėti prekybininkams optimaliai išnaudoti sezoninio piko laikotarpį. 

Iššūkiai, susiję su sezoninio piko laikotarpiu  

Besiruošiant sezoniniam pikui, kuomet reikšmingai išaugs prekybos apimtys, prekybos įmonėms verta pagalvoti bei įvertinti rizikas ir iš to kylančias pasekmės.   

Pirmiausia, sutrikimai, susiję su per didele apkrova IT infrastruktūrai. Padidėjęs klientų kiekis, išaugęs užsakymų skaičius, be abejonės, jog turi įtakos techninės infrastruktūros darbui. Svarbu įvertinti ir išanalizuoti, kokią papildomą apkrovą gali atlaikyti IT sistemos. O klaidingi architektūriniai sistemų sprendimai gali tapti tikru galvos skausmu įmonės IT infrastruktūra besirūpinantiems darbuotojams. Blogiausia, kad tai išryškėja būtent tuo metu, kai sistema pradeda naudotis didesnis nei įprastai klientų kiekis. Per didelė infrastruktūros apkrova kelia problemas sniego gniūžtės efektu: pradeda strigti sistema, vartotojai nebegali naudotis tam tikromis sistemų funkcijomis, o dažnu atveju, prekybos įkarščio metu, sistema gali tapti iš viso nepasiekiama. 

IT infrastruktūros veiklos sutrikimai lemia, kad verslo įmonės gali patirti reikšmingų finansinių nuostolių. Vartotojai negali įsigyti ar atsiskaityti už išsirinktas prekes, todėl  verslas, kuomet nebuvo vykdoma prekyba, negauna pajamų. Taip pat siekiant kuo skubiau atstatyti infrastruktūros veiklą, neretai reikalingi papildomi IT komandos žmogiškieji resursai, papildoma įranga. Tai natūraliai padidina turimų sąnaudų kiekį, kuris nėra naudingas verslui. 

Dar viena neigiama pasekmė verslui – įmonės įvaizdžio ir reputacijos pablogėjimas. Šiandieniniame pasaulyje verslo gebėjimas sukurti malonią skaitmeninę patirtį gali padėti auginti lojalių klientų skaičių. Atvirkščiai – prasta interneto svetainės ar mobiliosios aplikacijos veikla dažnai nulemia, kad vartotojai nebegrįžta į virtualią jūsų prekybos erdvę. Sezoninio piko metu netinkamai funkcionuojanti sistema ne tik gali sutrukdyti realizuoti savo prekes ar paslaugas, bet ir pabloginti įmonės įvaizdį viešojoje erdvėje. Įsivaizduokime, jei didelis kiekis žmonių patiria tuos pačius sistemos strigimus, tai natūraliai gali paskatinti vartotojus ne tik nebesinaudoti jūsų paslaugomis, bet ir palikti neigiamą atsiliepimą, kurį matys esami bei būsimi klientai. Be viso to, jie savo bloga patirtimi gali pasidalinti su savo kontaktų ratu. 

Viešosios debesijos suteikiami privalumai 

Nepriklausomai, kiek ir kokias sistemas, programas naudojate, debesijos infrastruktūra užtikrins stabilų sistemų darbą automatiškai išplečiant resursus, kada to reikės ir kiek to reikės. Taip pat resursus galėsite valdyti lanksčiai – užsisakyti kada to reikia ir bet kada nutraukti jų naudojimą. Todėl yra svarbios šios dvi pagrindinės viešosios debesijos ypatybės: 

  • Lankstumas apibūdina galimybę centralizuotai ir automatizuotai pritaikyti kompiuterinę infrastruktūrą prie realių sistemos apkrovimų.   
  • Plečiamumas – tai prieiga prie neribotų resursų, kuriais, atsiradus poreikiui, lengvai galima išplėsti savo sistemų pajėgumus. 

Viena vertus, sistemų savininkai suinteresuoti mokėti tik už tiek resursų, kiek jų tiksliai reikia. Kita vertus, norima turėti tam tikrą rezervą tam atvejui, jeigu poreikis reikšmingai išauga. Lankstumo ir plečiamumo galimybės leidžia suderinti abu šiuos iš pažiūros nesuderinamus poreikius. 

Panagrinėkime detaliau keletą strategijų, kaip prekybininkai elgiasi sezoninio prekybos piko metu. Skirtingose rinkose jis gali šiek tiek skirtis, tačiau įprastai apsipirkinėjimo karštinę galime pradėti jausti nuo lapkričio mėnesio iki pat sausio pabaigos. Nuo juodojo penktadienio išpardavimų iki sausio vidurio ar pabaigos, kuomet nurimsta kalėdinių nuolaidų bumas. 

Vertinant iš sistemos perspektyvos, tai gali reikšti, kad jeigu iki sezoninės prekybos pradžios infrastruktūra yra optimaliai išnaudojama, išaugusios paklausos metu, pajėgumų nebeužteks. Kita vertus, jeigu infrastruktūriniai pajėgumai geba atlaikyti didelio apkrovimo metu, tuomet tikėtina, kad kitais metų mėnesiais resursai stovi neišnaudojami.   

Vieni prekybininkai, pardavinėjantys savo prekes ir paslaugas internetu, neretai renkasi turėti tokį IT resursų kiekį, kad jų pakaktų sezoninio piko metu. Tokiu būdu įmonė apsidraudžia prieš ateinantį išpardavimų laikotarpį ir tikisi, kad didesni įrangos resursai bus užtektini suvaldyti bei aptarnauti padidėjusį vartotojų kiekį. Tai apsaugo nuo galimų sutrikimų, tačiau ekonomiškai nėra pats geriausias variantas, nes po piko resursai nenaudojami, o jų išlaikymas kainuoja. Ir vis dėlto, jeigu planavimo metu nepavyko nuspėti srauto, jis buvo didesnis, iškils problemų su naujų resursų išplėtimu. Vadinasi rizika dėl piko suvaldymo išsprendžiama tik iš dalies.  

Viešosios debesijos sprendimai 

Kitokį scenarijų renkasi viešosios debesijos technologijų šalinininkai. Debesyje suprojektuotos ir veikiančios prekybos platformos geba įvertinti apkrovimo lygį ir jam pakilus, resursus automatiškai išplėsti su daugiau serverinių pajėgumų. Apkrovimui sugrįžus į standartinę padėtį, papildomi resursai automatiškai išjungiami.   

Taip pat viešosios debesijos dėka organizacijos atsiskaito tik už faktiškai naudojamas paslaugas. Taigi piko metu paslaugų mokestis yra didesnis, o kitu laikotarpiu mokama gerokai mažiau. Tokiu būdu bus sutaupyta infrastruktūrinių išlaidų ir sistema bus paruošta atlaikyti stresines situacijas.  

Tad viešosios debesijos galimybės gali padėti prekybininkams tokiu būdu išvengti su sezoniškumu susijusių veikimo iššūkių ir padaryti tai ekonomiškai patraukliomis sąlygomis bei eliminuoti rankinį darbą. 

Sezoniškumas – aktualu ne tik prekybininkams

Daugelis iš mūsų įvairiomis progomis perkame dovanas ir dalyvaujame išpardavimuose, taigi nėra sunku suprasti, kaip šie sezoniškumai keičia prekybą. Bet kuriuo atveju, tokie laikotarpiai, kuomet reikšmingai išauga IT resursų poreikis, egzistuoja ir kitose srityse. Su panašiomis situacijomis susiduria gamybos įmonės, bankai, draudimo kompanijos, viešąsias paslaugas teikiančios organizacijos. Dažna organizacija finansinio periodo pabaigoje turi paruošti veiklos ataskaitas. Augant galimybėms kaupti didelius duomenų kiekius atsiranda ir įrankiai, leidžiantys juos analizuoti daug išsamiau bei detaliau. Šioms funkcijoms atlikti tam tikrais periodais reikalingi didesni resursai. 

Viešosios debesijos paslaugos tokiais atvejais taip pat gali gerai pasitarnauti ir išspręsti esminę dilemą – „kaip užsitikrinti reikiamą resursų kiekį, kai to reikia, bet nemokėti, kuomet jie nenaudojami?“  

Savo veiklos su įvairiomis įmonėmis metu pastebime, kad teoriškai modelis yra puikiai suprantamas, tačiau klientams kyla įvairių iššūkių pritaikant tai praktikoje. Sukurti ir tinkamai sukonfigūruoti sistemas, siekiant užtikrinti patikimą ir automatizuotą jų veikimą, yra reikalinga turėti atitinkamas kompetencijas ir specializaciją debesijos tipo projektuose.   

Tokiais atvejais „Baltic Amadeus“ ekspertai gali būti naudingi sukuriant lanksčią ir plečiamą IT infrastruktūrą bei tinkamai ją prižiūrint. Perkelkite savo skaitmeninius sprendimus į debesį jau dabar! 

Naujausi įrašai