Top 5 skaitmenizacijos tendencijos verslui 

2022 04 05

Autorius: Vitalis Kavaliauskas

Skaitmenizacija jau tapo neišvengiamu sėkmingo verslo palydovu. Puiku, jei jūsų verslas jau pasiryžo skaitmenizacijai, tačiau dar svarbiau yra žinoti, kokiomis naujovėmis galite pasinaudoti jau šiandien.  

Juk būtent tinkamai pasirinkti įrankiai gali padėti auginti konkurencinį pranašumą ir sumažinti galimų nuostolių riziką. 

Tad šiame blogo įraše pristatome penkias skaitmenizacijos tendencijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus bei užtikrinti didesnį darbuotojų ir klientų pasitenkinimo lygį. 

1. Daugiakanalių sprendimų būtinybė 

Šiandien vartotojai kelia itin aukštus reikalavimus aptarnavimui ir tikisi nepriekaištingos vartotojo patirties bei funkcionalumo tiek fizinėse parduotuvėse, tiek skaitmeninėse platformose (mobiliosiose programėlėse, el. parduotuvėse ir kt.). Tad vienas pardavimo kanalas toli gražu neužtikrins sparčios verslo plėtros. Būtina pasirūpinti, kad visi klientų įtraukimo ir pardavimo kanalai būtų integruoti vieni su kitais bei nepriekaištingai veiktų drauge. 

Daugiakanalė prekyba tampa vienu iš svarbiausių B2B (verslas-verslui) sektoriaus prioritetų. Remiantis pasaulinės tyrimų ir konsultacijų įmonės „Forrester“ duomenimis, 2022 m. net 70% rinkodaros specialistų nuosekliai taikys skaitmeninio įsitraukimo strategijas, o 17% verslo atstovų daugiakanalius sprendimus laiko svarbiausiu veiksniu renkantis naudojamus įrankius

Augantį poreikį taip pat atskleidžia finansinės investicijos – prognozuojama, kad 2022-aisiais rinkodaros atstovai skirs iki 25% metinio biudžeto būtent technologinių įrankių ir paslaugų taikymui

2. Technologijų paketai – klientų privatumo užtikrinimui 

Augant kibernetinių atakų skaičiui bei stiprėjant asmens duomenų apsaugos priežiūrai, įmonės dažnai svarbiausiu prioritetu nurodo klientų privatumą ir saugą. Tačiau ne visada skambūs įsipareigojimai virsta tiesa. Tuo lengva įsitikinti paprasčiausiai patikrinus, kokius klientų duomenis ar informaciją konkreti įmonė tvarko. 

Pakanka peržvelgti interneto svetainių slapukų ir mobiliųjų programėlių prieigų politiką. Detaliau išnagrinėjus įmonių naudojamus duomenų analizės įrankius stebina, kaip dažnai neatsakingai yra tvarkomi klientų duomenys.  

Prastas saugumo užtikrinimas atsiranda dėl kelių priežasčių:  

  • Netinkamo prieigų valdymo;  
  • Atviru tekstu tvarkomų asmeninių duomenų; 
  • Neprižiūrimos duomenų aplinkos; 
  • Naudojant nesudėtingai pažeidžiamus įrankius; 
  • Ir daugelio kitų. 

Remiantis „Forrester“ duomenimis, technologijų paketai tampa svarbiausiu prioritetu norint tinkamai pasirūpinti klientų privatumu. Būtent jie padeda užtikrinti visapusišką klientų duomenų saugą, nes apima rizikos vertinimą, tiekimo grandinės žemėlapį ir veiklos tęstinumo valdymą. Nei viena organizacija nėra apsaugota nuo kibernetinių atakų. Tačiau tos bendrovės, kurios rūpinasi kibernetinio saugumo higiena, patiria gerokai mažesnius nuostolius. 

3. Naujas verslo strategijos elementas – visuotinė patirtis 

Pandemija mus išmokė ne tik dirbti nuotoliniu būdu, bet taip pat paskatino pradėti naudoti įvairias vidines sistemas, padedančias tinkamai organizuoti darbo procesus.  

Svarbu akcentuoti tai, kad tokių sistemų pasirinkimai ir diegimai neturėtų likti tik vadovų rankose. Efektyviausia tai įgyvendinti yra atsižvelgiant į galutinių vartotojų visuotinę patirtį. Tad įmonės vidinės sistemos diegimas turėtų būti įgyvendinamas remiantis darbuotojų, klientų ir naudotojų patirties rodikliais. 

Visuotinės patirties (angl. total experience) užtikrinimas paskatina didesnį klientų ir darbuotojų pasitikėjimą, pasitenkinimą, lojalumą ir palaikymą. Šio elemento svarbą atskleidžia ir technologijų tyrimų bei konsultacijų bendrovės „Gartner“ ataskaita, kurioje prognozuojama, kad iki 2026 m. net 60% didžiųjų įmonių naudos visuotinės patirties praktikas siekiant transformuoti savo verslo modelius

4. Lengvesniems procesams – platforminės paslaugos 

Niekas taip nekomplikuoja įprastų procesų, kaip sudėtingi sistemų administravimo rūpesčiai. Tad pastaruoju metu sparčiai auga platforminių sprendimų, pritaikytų konkrečioms industrijoms ar net labai specifiniams verslo procesams pagerinti, poreikis. 

Didieji debesijos paslaugų teikėjai tokie kaip „Microsoft“ ar „ AWS“ beveik kasdien išleidžia vis naujas platformines paslaugas (angl. Platform-as-a-Service, PaaS), kurios sumažina administracinius rūpesčius vartotojams. Reaguodami į tai programinės įrangos gigantai, kuria naujas sistemas, kurios nereikalauja didelio modifikavimo ir yra lengviau įdiegiamos

Įmonės vis dažniau atskiriems projektams renkasi skirtingas debesijos gamintojų aplinkas, tačiau dalį sprendimų vis dar palieka veikti nuosavuose duomenų centruose. Matydami tai gamintojai siūlo sprendimus – leidžia naudoti kelių teikėjų resursus vienu metu (angl. multi-cloud) bei hibridinės architektūros (angl. hybrid-cloud) modelius.  

5. Verslo ateitis – duomenų dalijimasis 

Istoriškai įmonės veikė gana uždaru principu, saugodamos savo duomenis bei tikėdamosios būtent taip išlaikyti savo konkurencinį pranašumą. Visgi, pasaulinės tendencijos rodo priešingą efektą. „Gartner“ ataskaitoje prognozuojama, kad iki 2023 m. tos organizacijos, kurios jau dabar skatina duomenų dalijimąsi, pralenks savo konkurentus, atsižvelgiant į daugelį verslo rodiklių.  

Galimybė dalytis apsaugotais duomenimis su kitais ekosistemos atstovais skatina naujų verslo modelių ir produktų atsiradimą. Pavyzdžiui, pandemijos pradžioje mokslininkai ir medicinos atstovai sutelkė klinikinius duomenis bendrose platformose, o tai leido paspartinti gydymo būdų ir vakcinų kūrimą.  

Duomenų dalijimasis taip pat padėjo vaistų gamintojams, ligoninėms ir vaistinėms efektyviai vykdyti išsamias vakcinacijos programas. Tad ateityje pranašumu galės džiaugtis tos įmonės, kurios aktyviai taikys duomenų dalijimosi (angl. data-sharing) praktikas.  

Ko tikėtis? 

Šiame blogo įraše pristatytos tendencijos leidžia įsitikinti, jog įmonės, lanksčiai prisitaikančios prie įvairių skaitmenizavimo procesų, lengviau užsitvirtins savo vietą rinkoje. 

Dažnu atveju tai nebus vien tik verslo sprintas, atnešantis garantuotą grąžą čia ir dabar, bet palaipsniui padės įtvirtinti konkurencinį pranašumą bei atverti naujas verslo perspektyvas. Taip pat skaitmenizacijos įgalinimas versle padės užtikrinti gerai optimizuotus procesus, kuriuos vertins ne tik darbuotojai, bet ir vartotojai.  

Ketinate skaitmenizuoti savo verslo procesus? „Baltic Amadeus“ komanda yra pasiruošusi pagelbėti bet kokiais skaitmenizacijos klausimais. Susisiekime jau dabar.