Taisyklės keičiasi: kaip išlaikyti klientų dėmesį ir užtikrinti verslo tęstinumą
2020 05 15 · 4 minutėsVartotojai niekada nepasižymėjo kantrybe, tačiau tai ypač išryškėjo šiuo sudėtingu metu. Todėl norėdamas atitikti jų lūkesčius verslas turėtų prisitaikyti prie pakitusių žaidimo taisyklių ir pasiūlyti būtent tai, ko reikia šiandien, įsitikinęs unikalius IT sprendimus kuriančios ir skaitmenizacijos klausimais konsultuojančios įmonės „Baltic Amadeus“ pardavimų direktorius Irmantas Bankauskas.
Specialistas dalijasi savo įžvalgomis ir patarimais, kaip koronaviruso pandemijos akivaizdoje turėtų elgtis smulkusis ir vidutinis verslas, kad užtikrintų savo veiklos tęstinumą.
Dėmesį išlaiko vos 10 sekundžių
Kalbėdamas apie vartotojų kantrybę, I. Bankauskas pastebi, kad jų lūkesčiai vis auga ir prarasti susidomėjimą šiandien galima vos per kelias sekundes.
„Naujausi tyrimai rodo, kad vartotojui priimtinas vidutinis paieškos laikas internetiniame tinklalapyje ar el. prekybos portale yra vos 10 sekundžių. Vadinasi, jei per tiek laiko į jo klausimus, ką jis čia gali rasti ir kaip greitai tai gauti, neatsakome, susidomėjimą prarandame. Vartotojo patirtis el. erdvėje darosi vis svarbesnė, todėl įmonės ir jos paslaugų pasiekiamumas dabar yra kaip niekada aktualus“, – aiškina specialistas.
I. Bankausko teigimu, akivaizdu, kad šalyje susidariusi situacija daro įtaką vartojimui, keičiasi klientų prioritetai, susiduriama su naujais reikalavimais.
„Todėl rinkodaros ir pardavimų sritys turėtų orientuotis į kliento poreikius. Laikas šiuo metu yra įtemptas, dauguma yra jautresni, tad greitas ir kokybiškas kliento poreikių patenkinimas turėtų tapti siekiamybe“, – sako jis.
Konsultacijos – ir vaizdu, laukia virtuali ir išplėstinė realybė
Paklaustas, kokius dar vartotojų elgesio pokyčius pastebi, I. Bankauskas aiškino, kad pirmajame penketuke greičiausiai atsidurtų įvairios vaizdo konsultacijų programėlės. Apie tai jis siūlo pagalvoti ir verslui.
„Reikia žiūrėti į rinkos poreikį, ko klientai reikalauja. Kalbėdami apie skaitmenizaciją, mes matome, kad koronavirusas privertė mažmeninės prekybos verslą sustiprinti el. komercijos pajėgumus. Atsiranda poreikis vadinamosiomis vaizdo konsultacijomis. Tai padeda pasiekti vartotojus patogiau, užmegzti su jais tvirtesnį ryšį“, – aiškina specialistas.
Anot I. Bankausko, vaizdo konsultacijų poreikis pastebimas ne tik versle. Pavyzdžiui, nors nebuvo lengva, tačiau prie tokio bendravimo būdo prisitaikė švietimo įstaigos.
„Kitas žingsnis – virtuali ir išplėstinė realybė. Aišku, dabar sunku tiksliai pasakyti, bet aš manau, kad kita technologija, kuri įgalins platesnį teikiamų paslaugų spektrą, bus būtent ši. Virtuali ir išplėstinė realybė gali būti itin naudinga architektams, inžinieriams, įvairų techninį aptarnavimą teikiančioms įmonėms, galbūt – ir nekilnojamojo turto pardavėjams ar administratoriams“, – aiškino jis.
Nuo ko pradėti?
I. Bankausko teigimu, ruošiant šiems pokyčiams savo verslą ir žengiant į skaitmeninę erdvę, svarbu pradėti nuo vidinės įmonės kultūros.
„Kaip sako populiarus posakis, „Kultūra valgo strategiją pusryčiams“. Jei vidinė įmonės kultūra tam priešinasi, tai skaitmenizacijos procesai niekur nepajudės ir norimo rezultato nepasieksime. Gražiai aprašyti įmonės plėtros planai tikrai neužtikrins, kad iniciatyvos bus sėkmingai realizuotos. Jei žiūrėsime į dabartinę situaciją, tai, kaip suvaldomos rizikos ir ištikusios problemos, su tuo susiję skaitmenizacijos procesai, labai priklauso nuo vadovų“, – pastebi jis.
Pradėti specialistas siūlo nuo pokalbio su aukščiausios ir vidutinės grandies vadovais, lūkesčių suvienodinimo. Labai svarbu, kad vadovai aiškiai suformuluotų užduotis komandoms ir kuo sklandžiau iškomunikuotų siekiamus tikslus. Trečiasis pašnekovo patarimas – pasitikėti komanda ir neprisiimti visos atsakomybės ant savo pečių.
„Yra tam tikrų sektorių, kur praverstų ir nedidelė pagalba, pavyzdžiui, darbo automatizavimas, tačiau geriausias rezultatas pasiekiamas tuomet, kai įmonė pasirenka būtent jai labiausiai tinkamus skaitmenizavimo procesus. Todėl labai svarbu tinkamai įvertinti kiekvieno sektoriaus, kiekvieno verslo lūkesčius ir pasitelkti kompetentingus specialistus. Būtent specialistai iš išorės gali objektyviai įvertinti situaciją, suprasti skaudulius ir pasiūlyti veiksmų planą, kuris padės pasiekti užsibrėžtus tikslus“, – pataria I. Bankauskas.
Naujausi įrašai
-
Viskas apie PLAIS: kas tai per sistema ir kuo ji naudinga finansų įstaigoms?
2024 09 09Sužinokite daugiau apie PLAIS sistemą, kokią vertę PLAIS kuria prie jos prisijungusioms finansų įstaigoms bei bendrai finansų sektoriui. Skaitykite daugiau!
Daugiau -
Baltic Amadeus pelnė AWS Advanced Tier Service partnerystę
2024 05 28Baltic Amadeus tapo Advanced Tier AWS paslaugų partneriu, teikiančiu debesijos sprendimus verslui Baltijos šalyse ir Šiaurės Europoje.
Daugiau -
Kodėl verta atnaujinti turimą ataskaitų teikimo sprendimą?
2024 04 24Sužinokite, kodėl yra verta atlikti bandomąjį projektą (angl. Proof of Concept, POC) prieš pasirenkant norimą duomenų sandėlio sprendimą.
Daugiau