Naujokų integracijos efektyvumas dirbant per atstumą priklauso nuo įmonės pasirengimo

2021 01 28 · 2 minutės

Informacinių technologijų sektorius net ir per karantiną aktyviai samdė naujus darbuotojus. Ką daryti ir kokių priemonių imtis, kad darbo pradžia išties būtų sėkminga naujokui, ir kaip galima lengva personalo specialistams pandemijos metu?

Įmonė „Baltic Amadeus“ vien per pirmąjį 2021 metų mėnesį priims net 12 naujų komandos narių, kurių integracija į jų bendruomenę vyks nuotoliniu būdu.  „Naujoko sprintas“ – taip įmonė pavadino visą naujo žmogaus adaptacinį periodą, padedantį jai labai aiškiai, efektyviai ir paprastai perduoti reikiamas žinias ir įtraukti darbuotojus. Darius Dužinskas, „Baltic Amadeus“ Personalo ir marketingo departamento vadovas dalinasi sukaupta patirtimi ir efektyviausiais naujokų integracijos būdais. 

  1. Sėkmingam startui – simbolinė estafetės lazdelė.

Garsusis Platono posakis ,,Gera pradžia – pusė darbo“- tikra tiesa, todėl pirmuosius žingsnius verta žengti dar prieš oficialią darbo pradžią. Parodykite, kad naujas žmogus yra laukiamas ir vertinamas kaip svarbi komandos dalis, o įmonė ruošiasi jį priimti ir sėkmingai integruoti.

Mes pasitelkiame simboliką ir pakviečiame naujokus į… estafetę. Dar iki starto dienos, kiekvienas būsimas naujokas į namus gauna simbolinę „estafetės lazdelę“. Jos viduje – naujoko sprinto numeris, marškinėliai ir visa pirmai darbo dienai jam reikalinga informacija: starto data, valanda, pirmos dienos planas bei visos komandos sveikinimai prisijungus. Juk  estafetė – tai komandinis sportas!

  1. Aiškios instrukcijos ir erdvė klausti.

Supraskite, kad pradžioje klausimų – daugiau nei atsakymų. Tai, kas įmonės senbuviams atrodo savaime suprantama, naujokus gąsdina. Geriausias būdas – aiškiai ir suprantamai surašyti artimiausių savaičių planus ir užduotis, nurodyti kontaktinius duomenis tų žmonių, į kuriuos galima visada kreiptis pagalbos.

Pavyzdžiui, oficialios darbo dienos pradžioje mūsų naujoką pasiekia  pirmasis laiškas, kuriame – sveikinimas atvykus bei aiški ir detali pradžios instrukcija kokiais etapais vyks integracija į komandą, kokios bandomojo laikotarpio užduotys laukia, su kuo jam reikia susipažinti ir ką perskaityti ir t.t.

  1. Dėmesys neformaliam komandos pažinimui.

Komandoje svarbus yra neformalus bendravimas, tačiau bendraujant per atstumą gali kilti iššūkių. Todėl personalo specialistai turi padėti pažinti kolegas, organizuoti papildomus susitikimus, sudaryti sąlygas neformaliam bendravimui komandoje.

Mūsų įmonė naujokams parengia socializacijos planą, kuris trunka 3mėn. ir leidžia supažindinti su jiems svarbiais ir reikalingais komandų nariais ir taip, net per atstumą, auginti kolegų ryšį. T.y. kiekvienas naujas žmogus savo kalendoriuje jau randa suplanuotus susitikimus su įvairiais žmonėmis tam, kad iš skirtingų pusių ir įvairių perspektyvų kaip galima geriau pažintų įmonę.

  1. Naujoko diena – laikas naujoko žodžiui.

Naujoko diena nėra naujovė. Daugelis įmonių šią priemonę naudoja kaip mokymus apie įmonės vertybes, struktūrą ir tvarką. Tokiame formate nelieka vietos patiems naujokams, todėl ypač svarbu sudaryti sąlygas naujiems komandos nariams kalbėti, klausti, parodyti savo stiprybes ir preferencijas. Tegul tai būna ne personalo specialistų ar įmonės vadovų monologas, o įtraukiantis ir kūrybiškas dialogas.

  1. Profesiniuose klausimuose traktuokite naujokus kaip senbuvius

Ypač svarbu suprasti ir parodyti,  kad naujokas tampa pilnaverčiu darbuotoju nuo pirmosios dienos. Nuo pirmųjų žingsnių įmonėje suteikite atsakomybę ir parodykite pasitikėjimą. Idėjos, kūrybiškumas ir darbo rezultatai neturi bandomojo laikotarpio, todėl venkite priminti darbuotojui, kad jo bandomasis laikotarpis dar nesibaigė. Dalindami užduotis neišskirkite naujokų tik todėl, kad jie neseniai prisijungė prie komandos – kuo daugiau pasitikėjimo parodysite Jūs, tuo daugiau pasitikėjimo savimi turės pats darbuotojas.  

Net ir pandemijos metu svarbu prisiminti, kad adaptacija darbe ir įmonės pažinimas yra iššūkis kiekvienam naujam žmogui, todėl, norint geriausių rezultatų, svarbiausia jau nuo pat pirmųjų dienų nepamiršti naujųjų kolegų ir padėti jiems kuo greičiau jaustis komandos dalimi – unikaliu, aplinkiniams įdomiu žmogumi, savo darbu kuriančiu vertę visai įmonei.