10 naudingų patarimų klientams, kurie gali padėti išsirinkti programinės įrangos kūrimo įmonę

2019 05 22 · 3 minutės

Ne naujiena, jog IT rinka yra didžiulė ir nuolat besiplečianti, atsiranda vis daugiau naujų įmonių, kurios teikia programavimo paslaugas, todėl klientams gana dažnai tampa didžiuliu iššūkiu susirasti patikimą partnerį, teikiantį programinės įrangos kūrimo paslaugas, nuo kurio gali priklausyti verslo sėkmė. Labai svarbu gauti kaip galima daugiau informacijos apie potencialius partnerius, todėl renkantis programinės įrangos kūrimo įmonę vertėtų atsižvelgti į šiuos pagrindinius dalykus:

  1. Technologijos. Tikėtina, jog įmonė, dirbanti su daug skirtingų technologijų, pasižymi lankstumu ir aukšta kompetencija. Profesionalūs programuotojai geba lengvai prisitaikyti prie daugelio technologijų, reikalingų geriausiam sprendimui sukurti. Darbas su naujausiomis technologijomis, taip pat, svarbus aspektas, į kurį verta atkreipti dėmesį, nes tai, kas šiandien yra nauja, rytoj gali tapti standartu, pasenusios IT technologijos miršta kiekvieną dieną, užleisdamos vietą naujoms. Pavyzdžiui, jei naujame projekte yra naudojami framework‘ai, būtina naudoti naujausias jų versijas – taip užtikrinamas maksimalus saugumas bei kiek įmanoma ilgesnis jų palaikymas. Dažnai senesnės versijos būna nebepalaikomos dėl įvairių saugumo reikalavimų neatitikimų, saugumo standartai nuolat keičiasi ir griežtėja, dėl to įmonei, dirbančiai ne su pačiais naujausias framework‘ais, gali tekti dažniau atsinaujinti programinės įrangos versijas, o tai, greičiausiai, padidins kaštus. Jeigu įmonė, su kuria ruošiatės bendradarbiauti dirba su specifinėmis, nišinėmis technologijomis, įvertinkite riziką, kad bus sunku rasti kitą partnerį, jei bendradarbiavimas nepasiseks.
  2. Įmonės dydis. Kuo didesnė įmonė, tuo lanksčiau ji gebės bendradarbiauti su savo klientais. Didelės įmonės turėdamos daugiau resursų ir partnerių, lengviau bei greičiau išsprendžia darbuotojų kaitos problemą, turi aiškiai apibrėžtus, veikiančius bendradarbiavimo ir programinės įrangos kūrimo procesus. Dirbant su didesne įmone, darbus galima pradėti greičiau nei bendradarbiaujant su mažesnėmis, nes resursų pasirinkimas paprastai būna didesnis, be to, didesnė įmonė, tikėtina, turės daugiau aukštos kvalifikacijos darbuotojų. Taip pat, dirbant su didele įmone lengviau užmegzti ilgalaikę verslo partnerystę, kuri padėtų užtikrinti tvarų kliento verslo augimą. Kalbant apie rizikas, didesnės įmonės, dažniausiai, pasiūlys ir didesnius paslaugų įkainius.
  3. Įgyvendinti projektai. Renkantis IT paslaugų partnerį, naudinga pasidomėti įgyvendintais įmonės projektais. Sėkmingai atlikti dideli, kompleksiniai darbai rodo įmonės lankstumą bei kompetenciją. Pažiūrėję atliktų projektų sąrašą ir klientus, galite nujausti su kokiomis industrijomis dirba IT kompanija, projektų ir sėkmės istorijų aprašymai padės nuspręsti, ar įmonė pažįsta jūsų verslo specifiką ir su kokios dydžio projektais dirba.
  4. Rekomendacijos. Nuo pirmykščių laikų pačia geriausia komunikacijos forma išliko „iš lūpų į lūpas“. Klientų rekomendacijos kuria pasitikėjimą jūsų potencialiu IT sprendimų kūrimo partneriu. Geriausia rekomendacijas gauti iš buvusių įmonės klientų, kurie, greičiausiai, bus pakankamai objektyvūs ir pateiks konstruktyvius atsiliepimus. Visgi, atsargiai vertinkite rekomendacijas internete – gana dažnai jos būna subjektyvios. Taip pat, nevertėtų remtis ir vien buvusių darbuotojų patirtimis. Įmonės darbuotojai dažnai žino ne visas detalias ir remiasi savo subjektyvia nuomone. Tam, kad susidarytumėte aiškų įspūdį apie savo potencialius partnerius, analizuokite ir lyginkite informaciją iš keleto jums pasiekiamų šaltinių.
  5. Įmonės interneto svetainė. Visų įmonių interneto svetainės skirtos ne tik supažindinti su teikiamomis paslaugomis, bet ir atskleisti kompetencijas bei vidinę kultūrą. IT sprendimus kuriančios įmonės svetainė, idealiu atveju, taip pat sukurta naudojant naujausias technologijas bei inovatyvius sprendimus. Visgi, dažnai batsiuvys pats lieka be batų – įmonės ar agentūros neranda laiko arba neskiria pakankamai finansinių bei žmogiškųjų resursų savo svetainės vystymui ir palaikymui. Svarbiausia, kad būtų laikomasi visų šiandienos technologinių ir saugumo standartų, o informacija būtų pateikta aiškiai ir tvarkingai.
  6. Informacija socialinėje erdvėje. Viešojoje erdvėje matoma įmonė, stengiasi išsaugoti gerą reputaciją, taigi tikrai dės pastangas tam, kad teiktų kokybiškas paslaugas. Jeigu randate informacijos medijoje apie kompanijos planus, sukurtų technologijų pristatymus, specialistų įžvalgas, galite lengviau susidaryti įspūdį apie įmonės viziją, vertybes ir ateities tikslus.
  7. Vieta. Įmonės biuro vieta nėra pats svarbiausias dalykas renkantis partnerius ir jos sureikšminti nereikėtų. Poreikis susitikti gyvai būna didesnis pačioje projekto pradžioje, kai derinamos jo detalės. Pasirašius sutartį, darbą, daugeliu atveju, galima organizuoti nuotoliniu būdu. Darbui per atstumą organizuoti gali būti naudojami įvairūs įrankiai, pavyzdžiui, Jira Agile. Baltic Amadeus sėkmingai įgyvendina projektus, kurių užsakovai yra iš kitų šalių ir su klientais ryšys yra palaikomas nuotoliniu būdu.
  8. Biuras. Dažnai klientai, prieš pasirinkdami įmonę, nori atvykti į biurą ir pamatyti įmonę iš vidaus. Tai svarbu, nes artimiau susipažįstant su įmone, galima įvertinti labai svarbų ir reikšmingą aspektą – kaip gyvena ir jaučiasi įmonės darbuotojai. Jeigu kompanija rūpinasi savo darbuotojų gerove, tuomet rūpinsis ir savo klientais.
  9. Workshop’as. Norint geriau suprasti, ar programinės įrangos kūrimo įmonė yra tinkama tapti jūsų IT partneriu, labai naudinga kartu pasidaryti workshop‘ą. Workshop‘o metu įmonė pristatytų save, savo įgyvendintus projektus, procesus, kaip ji dirba, kokias technologijas bei kaip jas naudoja. Klientas iš savo pusės galėtų papasakoti apie planus, verslo poreikius, vizijas ir lūkesčius keliamus potencialiam partneriui. Workshop‘as yra geras būdas abiems šalims išsigryninti lūkesčius, rizikas ir geriau pažinti vienas kitą.
  10. Komunikacija. Jei įmonei atsiuntėte užklausą ir atsakymą gavote po kelių savaičių, galite manyti, kad vidiniai įmonės procesai veikia netobulai . Iš profesionalios įmonės atsakymą turėtumėte gauti per 1-2 darbo dienas (bent su informacija, kada jums bus atsakyta). Jei komunikacija sudėtinga jau pačioje bendravimo pradžioje, ateityje gali kilti panašių problemų, tad šią riziką reiktų įsivertinti, ypač planuojant projektus imlius laikui.

Šie 10 punktų tikrai gali jums padėti sudėtingose IT partnerių paieškose, tačiau sėkmė priklauso ne tik nuo kokybiškas paslaugas teikiančios įmonės, bet ir nuo gebėjimo bendradarbiauti, kalbėtis, tartis ir kartu ieškoti geriausių sprendimų.