Verslas internete: kaip išsiskirti ir uždirbti

2020 04 10 · 2 minutės

Visi supranta – pasaulis po koronaviruso nebebus toks, koks buvo. Jau dabar į technologijas ir jų suteikiamas galimybes palankiau žiūri net ta visuomenės dalis, kuriai tai iki šiol nebuvo aktualu. Tą supranta ir verslas, pastarosiomis dienomis aktyviai bandantis persiorientuoti į veiklą el. erdvėje.

Galima sakyti, kad pirmosios karantino dienos daugeliui įmonių buvo kaip šaltas dušas: drastiškai sumažėjęs klientų skaičius, menkstančios pajamos ir nežinia dėl ateities. Tačiau šiandien jau sunku sutikti verslininkų, kurie nė karto nepagalvojo apie galimybę imtis skaitmenizavimo procesų.

„Verslas šiandien keliasi į internetą. Įmonės transformuojasi, verslo modeliai kinta, o operacijos greitėja ir paprastėja. Siūlome daug skirtingų sprendimų, kaip galima skaitmenizuoti savo verslą, tačiau bene aktualiausias dabar – el. parduotuvės. Sukurti veikiantį prototipą galima ir per parą, tačiau tik būti internete dabar neužtenka. Svarbu ieškoti būdų, kaip išsiskirti, tapti reikalingam vartotojui ir jį išlaikyti, nes tik tai padės neprarasti pelningumo“, – sako unikalius IT sprendimus kuriančios ir skaitmenizacijos klausimais konsultuojančios įmonės „Baltic Amadeus“ pardavimų direktorius Irmantas Bankauskas.

Bendravimas su klientais. Anot pašnekovo, jei bendraudamas akis į akį su savo klientais verslas supranta, kad jų aptarnavimui turi būti keliama aukščiausia kokybės kartelė, tai pradėjus vykdyti veiklą internetu šis aspektas neretai pamirštamas.

„Nors kliento fiziškai ir nėra šalia, tai nereiškia, kad jam galima skirti mažiau dėmesio. Šiuo metu tikrai nebeužtenka galimybės pardavėjui ar paslaugos teikėjui parašyti el. laišką. Tačiau vietoje to, kad su klientais bendrautumėte skambučiais ar žinutėmis, pabandykite bendrauti vaizdu“, – sprendimą siūlo I. Bankauskas.
Pavyzdžiui, „Baltic Amadeus“ šiuo metu kuria sistemą, kurią galės naudoti bet kuris konsultacines paslaugas teikiantis verslas – tiek valstybinis, tiek privatūs sektoriai, nuo gydytojų iki teisininkų. Prie kuriamos sistemos, planuojama, bus galima prisijungti per el. valdžios vartus. Asmenims bus sudaroma galimybė peržiūrėti konsultacijas teikiančių specialistų darbo užimtumo grafikus, užsiregistruoti vaizdo konsultacijai laisvu metu ir patogiai atsiskaityti už suteiktas paslaugas, jei tai bus reikalinga.

Patogumas. Planuodami el. parduotuvės dizainą, dėmesį skirkite patogumui. Konkurencija šiandien yra milžiniška ir ji tik auga, tad, jei susidurs su problemomis, daugiau į Jūsų el. parduotuvę klientas gali ir nebegrįžti.

„Aiškus dizainas, patogi paieška ir kokybiškos sistemos, apsaugančios nuo didelių apkrovų, saugumo spragų šiandien jau – elementari higiena. Siūlome žiūrėti toliau: kas yra patogu būtent mano klientui? Geriausias rezultatas visuomet bus pasiektas tuomet, kai sulauksite individualaus dėmesio ir Jūsų poreikius atitinkančio IT sprendimo. Galbūt tai – klientų rezervacijos sistema, galbūt – specialios pardavimų ir pirkimų programos ar patogus įrankis valdyti dokumentus, o gal – ir patį verslą“, – vardija specialistas.

Duokite daugiau. Norint tapti sėkmingu, visada verta žengti papildomą žingsnį į priekį. Galbūt savo klientams galite siųsti personalizuotus vaizdo pranešimus su iš anksto paruoštais veiksmais? Galbūt Jūsų el. parduotuvėje gali būti ne tik produktai, bet ir su jais besisiejantis įtraukiantis turinys – apžvalgos, panaudojimo būdai, palyginimai?

„Galvodami apie savo verslo skaitmenizavimą, negalvokite tik apie tai, kas reikalinga šiandien karantiną išgyvenančiai visuomenei. Ateityje Jūsų sukurtas produktas gali būti vertingas ir, pavyzdžiui, emigrantams, mažamečius vaikus prižiūrintiems tėvams, senjorams ar kitiems, kurių judėjimas yra apribotas. Jei norite išsiskirti ir užsidirbti, veiksmų el. erdvėje imkitės jau šiandien, tačiau žvelkite toliaregiškai“, – pabrėžia I. Bankauskas.