Didžiausiame pasaulyje Ro-Ro tipo laive jau veikia Lietuvoje sukurta IT sistema

2014 10 28 · 3 minutės

Lietuvos bendrovė UAB Baltic Amadeus toliau sėkmingai bendradarbiauja su Švedijos įmone Shippersys AB, valdoma 3, visame pasaulyje veikiančių, Šiaurės šalių kompanijų: Storm Geo AS, Wilh. Wilhelmsen ASA ir Wallenius Marine.

UAB Baltic Amadeus kartu su Shippersys AB ir savininkų kompanijų ekspertais sukūrė unikalią ir analogų pasaulyje neturinčią informacinę sistemą, skirtą laivų eksploatacijos stebėjimui bei analizei. Ji jau įdiegta didžiausiame pasaulyje Ro-Ro tipo laive „MV Tønsberg“ (265 m ilgio ir 32,26 m pločio).

Užsakovas ieškojo vieningo sprendimo, apdorojančio iš jūros į sausumą perduotus duomenis, juos konsoliduojančio bei pateikiančio modernias ataskaitas, leidžiančias stebėti, analizuoti ir efektyvinti veiklos procesus. Jis privalėjo dirbti nepatikimo internetinio ryšio sąlygomis – ir tai suprantama, nes į jūrą šviesolaidžio nenutiesi. Todėl svarbūs buvo sistemos stabilumo, patikimumo ir saugumo klausimai.

Baltic Amadeus kartu su Shippersys AB sukūrė Microsoft .NET pagrindu veikiantį sprendimą, sudarytą iš 3 modulių: laivo, kranto ir duomenų perdavimo. Surinkus visą reikalingą informaciją apie laivą (padėtį, greitį, kuro tipą ir sąnaudas bei kitus parametrus), ji papildoma meteorologiniais duomenimis. Ši kaupiama informacija priklauso nuo ekstremalių oro ir jūros salygų ir gali būti analizuojama įvairiais pjūviais. Sistema padeda optimizuoti laivų operacijas, trumpinant jų keliones jūromis ir prastovas uostuose, taip sumažinant kuro sąnaudas. Buvo apskaičiuota, kad yra realu sumažinti kuro sunaudojimą 5%, o tai ne tik duoda didelę finansinę naudą (juk tipinio Ro-Ro tipo laivo kuro ir tepalo sąnaudos kasdien gali sudaryti daugiau kaip 50 tūkst. JAV dolerių), tačiau kartu leidžia mažiau teršti aplinką. Tai nemažas IT indėlis saugant mūsų žaliąją planetą ir prisidedant prie labiau ekologiškos laivybos.

Įmonės generalinis direktorius Andžej Šuškevič džiaugėsi pirmuoju sėkmingu sistemos diegimu laive „MV Tønsberg“ ir vardija jos privalumus: „Rugpjūčio pabaigoje Stokholme buvo sėkmingai atliktas bandomasis sistemos diegimas į laivo simuliatorių. Šiandien jau galime pasigirti ir diegimu į realų laivą, kuris parodė, kad mūsų sukurta sistema veikia sėkmingai. Ši priemonė palengvina laivo įgulos darbą bei leidžia kranto tarnyboms stebėti kiekvieną laivą ir operatyviai realiu laiku padidinti jo naudojimo efektyvumą, taip pat palyginti panašios konstrukcijos laivus ir taip užtikrinti optimalų jų darbą“.

Įmonė į pagalbą pasitelkė Vilniaus universiteto mokslininkus. VU matematikai suderino pateiktą unikalų laivo balasto optimizavimo algoritmą, sukurtą matematinio modeliavimo sistemos Matlab aplinkoje. Šis algoritmas, atsižvelgdamas į oro ir vandens sąlygas bei krovinio parametrus, valdo laivo balastinių talpų užpildymą. Tai padeda išlaikyti optimalią laivo padėtį ant vandens, siekiant pagerinti degalų sunaudojimą. Algoritmas buvo perkeltas iš Matlab aplinkos į saugią „uždaro“ kodo biblioteką. Sprendimas jau perduotas specializuotų kompiuterių gamintojui, kad būtų įtrauktas į operacinės valdymo sistemos komplektą. Tai iliustruoja, koks vaisingas gali būti verslo ir akademinių sluoksnių bendradarbiavimas.

Džiaugsmo sėkmingu diegimu neslėpė ir Shippersys AB generalinis direktorius Vidar Hole: „Esame labai patenkinti UAB Baltic Amadeus, kuri jau 9 mėnesius yra mūsų nuotolinis IT paslaugų vystymo centras, pasiektais rezultatais. Jų kompetencija ir patirtis padėjo mums greitai, kokybiškai ir sėkmingai įgyvendinti šį išskirtinį pasaulyje ir laivybos pramonėje sprendimą. Mums buvo nauja ir labai įdomi bendradarbiavimo su Vilniaus universiteto mokslininkais patirtis. Šioje srityje regime geras ateities perspektyvas. Tolimesni projekto planai yra dideli – per artimiausius 2-3 metus įdiegti sistemą didžiojoje dalyje laivų, plėsti jos funkcionalumą ir galimybes taip užsitikrinant abipusę ilgalaikę partnerystę“.