5 patarimai verslui, nusprendusiam žengti skaitmenizacijos keliu

2020 07 16 · 2 minutės

Nėra jokių abejonių, kad karantinas paskatino verslo skaitmenizaciją arba bent privertė daugelį įmonių vadovų aktyviau apie tai susimąstyti. Vis dėlto pasiryžimas skaitmenizuoti savo verslą – tik pirmasis žingsnis pokyčių link.

Unikalius IT sprendimus kuriančios ir skaitmenizavimo klausimais konsultuojančios įmonės „Baltic Amadeus“ pardavimų direktorius Irmantas Bankauskas su 15min.lt skaitytojais pasidalijo 5 patarimais verslui, nusprendusiam žengti skaitmenizacijos keliu: kaip pasiruošti, nuo ko pradėti, kaip teisingai išsirinkti įrankius ar produktus ir kokių klaidų nedaryti.

  1. Pažinkite savo klientą
    „Pirmasis dalykas, ką turi padaryti verslas, nusprendęs žengti skaitmenizacijos keliu ir stiprinti savo būvį elektroninėje erdvėje, tai labai gerai pažinti savo klientą. Bene dažniausia ir pati elementariausia daroma klaida – sukurti el. parduotuvę, įkelti parduodamas prekes ir tiesiog sudaryti galimybę jas įsigyti. Jei nežinai, kas yra tavo pirkėjas, kaip jis elgiasi, kokie yra jo poreikiai nuo susidomėjimo preke iki mygtuko „Pirkti“ paspaudimo, naivu tikėtis, kad elektroninė parduotuvė pasiteisins ir veiks taip, kaip turėtų veikti“, – sako I. Bankauskas.
    Todėl jis siūlo pradėti ne nuo rinkos, o nuo kliento analizės. Iš pradžių identifikuoti savo pirkėją ir suvokti, kaip reikėtų su juo bendrauti. Dažnu atveju tokias analizes atlieka verslo analitikų ir UX (liet. vartotojų patirties) specialistų komanda, kuri ne tik padeda rasti kertinius kampus, bet ir pateikia dar konkurentų neišnaudotų verslo vystymo galimybių.
  2. Išsiskirkite
    „Labai svarbu – ir sekti tendencijas, kurios padeda atrasti savo verslo išskirtinumą arba nišą. Pavyzdžiui, jeigu įkursite elektroninę batų parduotuvę ir konkuruosite tik kaina, iš visos rinkos ir konkurentų neišsiskirsite. Būkite drąsūs, unikalūs ir ieškokite savo nišos, kurią galėtumėte užpildyti. Ieškokite išskirtinumo, kuris gali tapti pranašumu“, – svarstantiems, kaip patobulinti savo verslą, patarė I. Bankauskas.
    Anot specialisto, geriau iš pradžių galvoti apie mažesnę pasiūlą, kuri būtų plečiama, o ne iš karto užsibrėžti parduoti daug ir visiems.
    „Ypač svarbu investuoti į santykio su pirkėju kūrimą. Buvimas išskirtiniu arba nišiniu reiškia priklausymą tam tikrai bendruomenei, kurioje labai svarbus tarpusavio ryšys“, – pastebi pašnekovas.
  3. Išnaudokite turimus įrankius
    I. Bankausko teigimu, ne tokia maža dalis įmonių naudojasi įvairiais skaitmenizacijai skirtais įrankiais, tačiau ne visuomet išnaudoja visas jų teikiamas galimybes verslui.
    „Įmonės nemato įrankių kuriamos pridėtinės vertės ir galvoja, kad susitvarkys su klientais bendraudamos tiesiogiai arba pasitelkia panašius sprendimus tik duomenų apie klientus kaupimui. Taip nutinka dėl to, kad susipažįstant su jų veikimo principu, neišsigryninamos suteikiamos vertės. Pastaruoju metu su klientais vis dažniau kalbame ir apie tai, kaip sujungti kelis įrankius į vieną visumą ir gauti visiškai naują, tavo poreikius atitinkančią sistemą, neišleidžiant tam daug lėšų“, – patirtimi dalijasi specialistas.
    Jo teigimu, kartais klaidingai manoma, kad skaitmenizacijos įrankiai nėra plačiai pritaikomi. Pasitelkiant atitinkamus sprendimus, palengvinti galima ir medicinos darbuotojų, ir siuvėjų kasdienybę. Aptariami įrankiai gali padėti planuoti resursus, valdyti užduotis, pagelbėti tvarkant finansus ir dokumentus, pasirūpinti informacijos saugumo ir daugiakanalės platformos, e-komercijos klausimais. Kartu – ir pagreitinti teikiamų paslaugų naudojimą, optimizuoti rutininių darbų kiekį.
  4. Stebėkite ir matuokite savo verslą
    I. Bankauskas atskirai pabrėžia ir santykių su klientais valdymo sistemų (angl. Customer relationship management systems arba CRM) naudą. Tiesa, CRM sistemų yra daug ir įvairių, todėl labai svarbu pasitarti su išmanančiais, kuri jų labiausiai tiktų konkrečiam verslui, kokias naudas teikia.
    „Jeigu veikla planuojama ilgalaikėje perspektyvoje, galvojama apie strateginius planus, konvertavimą, plėtrą ir pan., CRM duomenys tampa labai svarbia „valiuta“, padedančia atsakyti į daug ir reikšmingų klausimų. Pavyzdžiui, su kokiais klientais mano verslui labiau sekasi, kokie klientai greičiau „konvertuojasi“, kokie kanalai pardavimams yra efektyviausi. Tai įrankis, kuris leidžia labai gerai pamatuoti tam tikrus verslo procesus“, – aiškina pašnekovas.
  5. Įdarbinkite visus duomenis
    I. Bankausko teigimu, auginant verslą labai svarbu įdarbinti visus duomenis, gebėti greitai adaptuotis prie pokyčių, o tai neatsiejama nuo nuolatinio verslo stebėjimo ir analitikos.
    „Bet kuri įmonė šiandien susiduria su dideliais ir labai dideliais duomenų kiekiais, kurie, kaip rodo mūsų patirtis, nėra įdarbinami, išnaudojami teisingai ir tikslingai. Dažnu atveju jie tiesiog surenkami, kartais ir kaupiami, tačiau tai – viskas. Turimi duomenys nedirba verslui“, – sako pašnekovas.
    Pasak jo, neretai įmonėse dirbantys specialistai negeba įžvelgti, ką galima padaryti su surenkamais duomenimis. Tačiau, pasidalijus veiklos efektyvinimo pavyzdžiais, daugumai atsiveria akys. Tarkime, sumažinus rutininių darbų skaičių, administracijos kaštai sumažėja ir ketvirtadaliu, o svarbūs įrenginiai gali būti valdomi ne darbuotojų, bet automatiškai iš valdymo centro – tokiu atveju kaštai taip pat mažėja.

„Augti ir auginti savo verslą gali tik supratęs, koks ir kur yra tavo klientas, kokia yra jo patirtis, lūkesčiai, kokias problemas jis nori išspręsti. Taip pat – išsiskirdamas iš rinkos ir kitų konkurentų. Visą tai pasiekti ir gali padėti skaitmenizacija – tik svarbu tinkamai suvokti šį procesą ir išnaudoti visas potencialias galimybes“, – apibendrina I. Bankauskas.