Kur link šiandien turėtų judėti verslas: nuo skaitmenizacijos iki transformacijos
2020 05 11Dabar yra pats geriausias metas stabtelėti ir pagalvoti, ko nepadariau anksčiau ir ką galėčiau padaryti, kad tokie nenumatyti atvejai kaip dėl koronaviruso paskelbta pandemija ir įvestas visuotinis karantinas nesustabdytų mano įmonės veiklos, sako unikalius IT sprendimus kuriančios įmonės „Baltic Amadeus“ pardavimų direktorius Irmantas Bankauskas.
Specialisto teigimu, jei didelės įmonės neretai sunkiau ir lėčiau įgyvendina pokyčius, tai smulkusis ir vidutinis verslas dažniau yra lankstesnis, greitesnis ir geba geriau adaptuotis prie pakitusių sąlygų. Todėl šios srities verslininkams verta pradėti galvoti ne tik apie verslo skaitmenizaciją, bet ir skaitmeninę transformaciją.
„Tikslas turėtų būti ne skaitmeninė, o verslo transformacija, panaudojant skaitmenines galimybes. Tokiu būdu verslai bus geriau pasiruošę ateičiai ir galimoms rizikoms (kaip netikėtai užklupęs virusas). Skaitmeninis verslas – tai tas verslas, kuris nuolat yra žingsniu priekyje, tobulėja, ieško ir auga. Tikiu, kad progresas neįmanomas be pokyčių, o tie pokyčiai šiandien turi vykti greitai ir nuolatos. Turime išmokti dirbti efektyviai ir trumpomis distancijomis: dirbame, jei nepasiteisino, judame prie kitos idėjos ir žiūrime, kas gali suveikti. Tik taip galime užtikrinti verslo augimą ir išlikimą šioje konkurencingoje situacijoje“, – pataria I. Bankauskas.
Pasak pašnekovo, pirmieji žingsniai skaitmeninės transformacijos link gali būti nedideli: atsisakyti popierinių dokumentų, įprasti naudoti el. parašą, sukurti el. parduotuvę ir t.t.. Tačiau iš karto reikia numatyti, kokie iššūkiai gali verslą ištikti ateityje ir ką daryti, kad jie turėtų kuo mažesnį poveikį dabartinei įmonės veiklai ir rezultatams. Idealiu atveju – pagalvoti apie skaitmenizaciją jau keliant metinius tikslus ir įsivertinti, kokie verslo transformacijos procesai galėtų padėti jų siekti. Taigi, į skaitmeninę transformaciją reikia žiūrėti ne kaip į informacinių technologijų, bet kaip į verslo vystymo procesą.
„Jei paklaustume pačių verslininkų, greičiausiai kiekvienas jų sakytų, kad stengiasi skaitmenizuoti savo verslą. Nors anksčiau skaitmenizacija buvo laikomas ir perėjimas prie „Microsoft Office Excel“, šiandien to tikrai nebepakanka. Skaitmenizaciją turime suvokti kaip informacinių sistemų ir technologijų visumą. Todėl ir turime žiūrėti į tai kaip į verslo transformaciją, naudojant skaitmeninius išteklius, galimybes, atitinkančius kiekvieno verslo poreikius“, – sako I. Bankauskas.
Tai – taip pat priežastis, kodėl kartais tik pakeisti naudojamą programinę įrangą ar informacines sistemas neužtenka. Pašnekovo teigimu, kartais įmonėse neefektyvūs yra ištisi procesai, o tam tikri įpročiai – itin įsisenėję.
„Baltic Amadeus“ atstovo teigimu, pagrindiniais siekiais smulkiam ir vidutiniam verslui šiandien turėtų išlikti veiklos efektyvumo gerinimas ir klientų pasitenkinimo užtikrinimas. Link to galima judėti keliomis kryptimis: vartotojo patirties gerinimas (UX gerinimas), lankstumas (angl. Agility), inovacijų paieška, duomenų rinkimas ir jų panaudojimas veiklos efektyvumui gerinti.
„Žinoma, kiekviena rinka turi savo išskirtinumų. Tačiau tinkamas dėmesys šioms vystymo kryptims ir tinkami įrankiai gali padėti užtikrinti ramesnį rytojų. Taip įgauname privalumą prieš konkurentus ir galime išvengti vadinamo šalto dušo pasikeitus situacijai“, – sako I. Bankauskas.
Naujausi įrašai
-
Top 5 skaitmenizacijos tendencijos verslui
2022 04 05Šiame blogo įraše pristatome penkias skaitmenizacijos tendencijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus bei užtikrinti didesnį darbuotojų ir klientų pasitenkinimo lygį.
Daugiau -
Kibernetinių grėsmių augimas: kaip išlikti budriems?
2022 02 23Kibernetinių nusikaltėlių atakos nuolat tobulėja ir darosi vis sunkiau aptinkamos. Taip pat kibernetiniai išpuoliai virsta nauju metodu siekiant padaryti poveikį pasitelkiant informacines technologijas, o neretai žmogiškosios klaidos tampa pagrindine kibernetinių atakų priežastimi. Pastarosios grėsmės galima išvengti imantis kelių paprastų prevencinių veiksmų.
Daugiau -
9 patarimai įmonėms, nukentėjusioms nuo kibernetinių atakų
2022 02 03Tikėti viešai paplitusiu prasimanymu, kad žaibas netrenkia į tą pačią vietą du kartus yra klaidinga. Taip pat klaidinga mąstyti, kad kibernetiniai nusikaltėliai kėsinasi į tą pačią auką tik vieną kartą. Jei laikomasi nuomonės „kam laužtis vėl, jeigu jau kartą tai padarė ir sutvarkėme sistemos spragas?“, tai lieka tik laiko klausimas, kada vėl bus patirta kibernetinė ataka – sutrikdytas sistemų darbas, pavogti duomenys ar kt.
Daugiau